0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بررسی مسئله گتیه و معرفت شناسی معاصر » در مکان این موسسه در روز یکشنبه 22 خردادماه با حضور اساتید برجسته سطوح عالی علوم عقلی استان برگزار گردید.

دسته بندی :اخبار موسسه, درباره موسسه, رشته های تخصصی, مرکز آموزشهای آزاد, معاونت آموزش ۸ تیر ۱۴۰۱

▫️به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) نشست علمی «بررسی مسئله گتیه و معرفت شناسی معاصر » در مکان این موسسه در روز یکشنبه 22 خردادماه با حضور اساتید برجسته سطوح عالی علوم عقلی استان برگزار گردید.
در این جلسه ابتدا به مسئله معرفت و تعریف آن پرداخته و سپس تاریخچه و سیر تکاملی مسئله تا دوران معاصر بررسی شد.
دانش پژوهان و محصلان رشته مدرسی علوم عقلی به ارائه این مبحث و تحلیل ایرادات گتیه بر تعریف مرسوم از معرفت که منتسب به افلاطون است را بیان کردند.
حجج الاسلام رضا طبیب زاده و سید امین بدری از دانش‌پژوهان موسسه و ارائه دهنده این بحث در این جلسه به نقطه نظرات اندیشمندان پس از گتیه و تلاش های مختلف در حل معضل تعریف معرفت اشاره و آنها را در قالب مثال هایی تشریح کردند.
در ادامه اساتید موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی (ره) به نقد این نظرات و تحلیل دیدگاه ها پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین جوشن از اساتید موسسه به نقد مبانی بحث پرداخته و اصول پایه ای مسئله گتیه را دارای پیش فرض های غیر قطعی دانستند. در نقدی دیگر حجه الاسلام دکتر عرفانی فر از اساتید موسسه، برگزاری نشست های علمی منطقی و فلسفی را مقدمه کسب آمادگی جهت ورود به مباحث معرفت شناسی و مسئله گتیه دانسته و به مقدمات برهان تعریف گتیه ایراداتی وارد کردند. حجه الاسلام والمسلمین عباسلو استاد دیگر موسسه امام خمینی در ادامه نقدها به تحلیل مسئله گتیه از دیدگاه منطق قدیم و تحلیل تعاریفی همچون گلدمن در مقایسه با منطق قدیم پرداخته و قضایای مطروح در مسئله گتیه را خارج قضایای محصوره دانستند و ضریب تاثیر گذاری معضل مطرح شده را اندک دانستند.
در ادامه و در پاسخ به نقد های مطرح شده جناب استاد دکتر کلانی مبحث گتیه را دارای پیش فرض های کاربردی و بنیادی دانسته و نقد بنایی را دارای اولویت دانستند و مباحث مطروحه را دارای ابعاد کلیه و قابل تحلیل منطقی قلمداد کردند، لکن به نارسایی تعاریف مطروح در جهت حل تعریف معرفت اذعان نمودند.
صوت این جلسه به زودی از طریق سایت و کانال ایتای موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی (ره) در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

💫کانون علمی فلسفه موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) وابسته به نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: